دختران در مواجهه با شرایط اقامتگاه دخترانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 18

دسته‌بندی:

اقامتگاه دخترانه

ساکنین اقامتگاه دخترانه تهران پس از گذشت مدت کوتاهی می توانند با شرایط زندگی در اقامتگاه و خوابگاه کنار بیایند.  ممکن است این مدت زمان جهت سازگاری با محیط جدید، برای دختران در مقایسه با پسران سخت و زمان بر باشد. دخترانی که از شهرهای دیگر برای ادامه تحصیل یا کار می آیند، تنها با مرور زمان است که یاد می گیرند از هم صحبتی با هم اتاقی ها و دوستان هم خوابگاهی خود لذت ببرند. به طوری که با گذشت زمان، دختران سنگ صبور و راز نگهدار یکدیگر می شوند. گاهی این افراد برای ۴ سال باهم در یک اتاق سکونت می کنند. علاوه بر دوستی ها و صمیمت های زیادی که بین دختران ساکن در اقامتگاه دخترانه تهران به وجود می آید، آنها از یکدیگر درس های زیادی یاد می گیرند.

اقامتگاه دخترانه تهران

لحظات خوش در اقامتگاه دخترانه تهران

دختران ساکن در اقامتگاه دخترنه در تهران از دوستان خود یاد می گیرند تا مانند آن ها با استرس های موجود کنار بیایند، مشکلات کاری و تحصیلی را با همدلی یکدیگر پشت سر بگذارند و از نظر روحی کمتر دچار آسیب شوند. بیشتر زمان دختران در اقامتگاه دخترانه به هم نشینی ها و لذت بردن از مصاحبت با یکدیگر سپری می شود. این هم نشینی ها همچنان که باعث بیشتر شدن صمیمیت در بین دختران ساکن در اقامتگاه می شود، دوستی های عمیقی نیز خلق می کند که حتی با گذشت چندین سال نه تنها کمرنگ نمی شوند، بلکه عمیق تر و بهتر نیز می شوند.

کارهای ساده اما درآمدزا در اقامتگاه دخترانه تهران

با ورود به اقامتگاه دخترانه و نگاهی سرسری به برگه ها و تبلیغاتی  که روی دیوارها نصب شده است، می توان به مهارت های ساکنین خوابگاه در تهران پی برد. تبلیغ برای پذیرش ترجمه های عمومی و اختصاصی رشته های مختلف، کارهای مربوط به کامپیوتر و نرم افزار، آموزش آلات مختلف موسیقی، تدریس دروس عمومی و تخصصی و برگه های تبلیغاتی ساده ای هستند که بر دیوارهای اکثر اقامتگاه دخترانه دانشجویی و کارمندی دیده می شوند. این فعالیت های مفید علاوه بر اینکه می تواند نیاز ساکنین اقامتگاه دخترانه را رفع کند و درآمد هرچند ناچیزی برای دانشجویان ساکن در اقامتگاه باشد، در عین حال به عنوان سرگرمی های مفید و کاربردی در اقامتگاه دخترانه در تهران به شمار می رود و سبب می شود که ساکنین اقامتگاه اوقات خود را به بطالت نگذرانند.

اقامتگاه دخترانه تهران

با توجه به هزینه های بالای زندگی و تحصیل، برخی دانشجویان در اقامتگاه دخترانه تهران به سرگرمی های مفیدی مانند عروسک سازی، ساخت زیورآلات ساده و زیبا، آرایشگری، گرفتن سفارش برای بافتن لباس هایی مانند کلاه، دستکش، شال گردن و از ساکنین اقامتگاه، سرگرم می شوند. این مشاغل کوچک و درآمدهای کم، به عنوان سرگرمی، اوقات فراغت دختران را در اقامتگاه دخترانه تهران پر می کند.

پختن کیک و شیرینی های ساده که تمام افراد ساکن در اتاق را درگیر می کند نیز از دیگر سرگرمی های موجود در اقامتگاه دخترانه است. تماشا کردن فیلم و برنامه های جذاب به صورت دسته جمعی در اقامتگاه دخترانه، بسیار رایج است. این سرگرمی ها در اشکال متفاوت می توانند باعث شکل گرفتن بهترین خاطرات در دوره زندگی در اقامتگاه شوند. زیرا همچنان که می توانند خاطرات خوبی ثبت کنند، قادر هستند مهارت های مفیدی را نیز به ساکنین اقامتگاه دخترانه تهران بیاموزند.

 

دیدگاه‌ها