برقراری تعادل بین تفریح و مطالعه در اقامتگاه دخترانه در تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 33

دسته‌بندی:

اقامتگاه دخترانه

مدیریت زمان برای انسان پر مشغله ی امروز یک مهارت مهم تلقی می شود. مهارت مدیریت زمان به ویژه برای دانشجویان و کارمندانی که به قصد ادامه تحصیل یا کار به شهرهای دیگر سفر کرده اند و مجبور به اقامت در اقامتگاه دانشجویی و کارمندی می باشند، کمی سخت است. در اغلب موارد، زمان اختصاص داده شده به کار و تحصیل، خارج از محدوده تصمیم گیری فرد می باشد. به عبارتی دانشجو یا کارمند مؤظف است طی ساعات تعیین شده در دانشگاه یا محل کار خود حضور مفید داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب، به زمان سپری شده در محل کار یا تحصیل پرداخته نمی شود. بلکه هدف اصلی معرفی راهکارهایی برای یادگیری مهارت های لازم جهت مدیریت مناسب زمان و برقراری تعادل بین تفریح و مطالعه در ساعاتی است که دانشجویان و کارمندان در اقامتگاه دخترانه در تهران ساکن هستند، به سر می برند.

اقامتگاه دخترانه در تهران

از زمان مرده در اقامتگاه دخترانه در تهران بهترین استفاده را ببرید

گرچه صرف و هزینه زمان برای هر کاری آسان است، اما باید توجه داشت که برگرداندن زمان از دست رفته غیر ممکن است. بدیهی است که زمان، بزرگترین سرمایه برای هر فرد است. موفقیت قشر جوان جامعه، چه دانشجو باشد یا کارمند، مستلزم استفاده مناسب از زمان است. اقامتگاه دخترانه و سایر اقامتگاه دانشجویی و کارمندی به عنوان محل اقامت افراد جوان، به مکانی برای گذراندن وقت آزاد تبدیل شده است. از جمله دغدغه های دانشجویان ساکن در اقامتگاه، اعتراض و شکایت به چگونگی برگزاری کلاس ها و برنامه های دانشگاه، ساعات رفت و آمد سرویس ها، کمبودهای رفاهی در خوابگاه، وفق دادن خود با ساعات کلاس ها و است. اما واقعا دانشجویان ساکن در اقامتگاه تا چه اندازه زمان خود را در خوابگاه صرف مطالعه و آموزش می کنند.

اقامتگاه دخترانه در تهران

می توان از وقت آزاد در اقامتگاه دخترانه مهارت آموخت

به جز دانشجویانی که هم زمان با تحصیل مشغول به کار هستند، دیگر دانشجویان وکارمندان ساکن در اقامتگاه دخترانه، صرف نظر از زمان صرف شده برای خرید، نظافت، کارهای شخصی، پخت و پز یا غذا خوردن و می توانند به یادگیری مهارت ها و مطالعه نیز بپردازند. وجود دانشجویان وکارمندان هنرمند و با ذوق در اقامتگاه دخترانه تهران که محیط صمیمی و دوستانه را برای ساکنین فراهم می کند قابل انکار نیست. این افراد با برنامه ریزی صحیح برای زمان آزاد خود می توانند به برپا کردن کلاس های آموزشی برای دوستان و هم اتاقی های خود بپردازند و از این طریق نیز کسب درآمد کنند. در خوابگاه تهران، پرداختن به کارهایی مانند آموزش و یادگیری بافتنی، آشپزی، موسیقی و می تواند بسیار جذاب باشد.

ساکنین اقامتگاه دخترانه در تهران اغلب با رشته های مختلف کنار هم جمع می شوند و این بهترین فرصت برای یادگیری رشته های غیر مرتبط با رشته ی تحصیلی خود فرد است. غیر هم رشته ای ها با همدیگر هم اتاقی می شوند که سبب ایجاد یک فرصت برای یادگیری و درک رشته های دیگر دانشگاهی و رد و بدل شدن اطلاعات علمی و اقتصادی مهم است. اجتماع خوابگاه و اقامتگاه و مدت زمان اقامت در آن هرچند هم که کوچک و کوتاه باشد، باز هم می تواند اثرات مثبت بلند مدتی را به دنبال داشته باشد.

دیدگاه‌ها